İletişim Hattı +90 324 515 10 55
Text/HTML
E-İhracat Nedir?
E-ihracat, klasik ihracatın elektronik ticaret ile birleşmiş formudur.. Yani e-ihracat elinizdeki ürünleri internet aracılığı ile yurt dışına satma işlemine verilen isimdir. Ürünlerin sergilenmesi, sipariş alma işlemleri, müşteri bulma tamamen internette dijital ortam üzerinde gerçekleştirilir. E-ihracatı normal ihracattan farklı konumda tutan birçok özellik var. Dijital ortamda iletişim çok hızlı olmakla beraber aradaki binlerce kilometreyi ortadan kaldırdığı için e-ihracat milyonlarca müşteriye ulaşma imkanı sağlar. İhracatta ise referanslar ve yüz yüze ilişkiler ön planda olduğu için ulaşılabilecek müşteri potansiyeli haliyle daha az.  birçok zorluğu var.  
Mikro İhracat Nedir?
Mikro ihracat, yurt dışına düşük ağırlıklarda ve meblağlarda ürün satışlarını kolaylaştırmak amacıyla düzenlenen bir sistemdir. Sağladığı en büyük kolaylıklardan bazıları ihracat yapmak için gümrük müşavirliği veren firmalarla iş birliği yapmanız ve İhracatçılar birliğine kayıt olmanız gerekmez. Bu sebeple küçük çaplı bir girişim başlatmak isteyenler için sıklıkla tercih edilen sistemdir. Mikro ihracat şartlarını karşılamanız gereken maddeler; Ürünler 300 kg ağırlığını geçmemeli. Ürün değeri 15 bin Euro’yu geçmemeli. Ürünler sadece satış amacı ile oluşturulmalı. Ürünlerin kısıtlaması olmamalı. Ürünler tamamlanmış yapıda olup farklı rejimi ve formu gerektirmemeli. Ürünlerin beyanı Elektronik Ticaret Gümrük Beyanı yani ETGB ile yapılmalı.
E-Ticaret Gümrük Beyanı (ETGB) Nedir?
E-Ticaret Gümrük Beyanı (ETGB), küçük çaplı ihracat yatırım yapmak isteyen kurumların ya da kişilerin yurt dışına açılma konusunda kolaylık sağlayan prosedürdür. ETGB içerik olarak mikro ihracat kapsamında işleyiş gösterir. Mikro ihracat aşamalarını kolaylaştıran, gümrük maliyetlerinde avantaj, prosedür ve belge işlemlerinde kolaylık sağlayan ETGB sayesinde birçok firma yurtdışı pazarında kendine yer bulmuştur. ETGB sayesinde mikro ihracat yapan şirketler ETGB sisteminde sorgulama yaparak bütün süreçleri ve prosedürleri hızlı bir şekilde gözlemleyebilir, gümrük aşamalarını kolaylıkla geçebilir.
E-İhracatın Avantajları Nelerdir?
-Ödediğiniz KDV, dönemsel olarak tamamen size geri ödenir.
-Dünyanın herhangi bir yeri daha oraya gitmeden sizin pazarınız haline gelebilir.
-Normal ihracata göre maliyetleriniz oldukça düşüktür.
-E-ihracat mikro ihracat kısmına dahil olduğu için risk diğer ticaret türlerine göre oldukça düşüktür.
-Dijital pazarlama teknikleri ile hedef ülkenin hedef kitlesine ulaşmak klasik ihracattan oldukça kolaydır.
-Prosedür ve belgelere vaktinizi harcamaz, iş gücü oluşturmaz ve yatırım yapmazsınız.
-Kur farkından dolayı ürünlerden elde edeceğiniz gelir kat farkıyla fazla olacaktır.
-E-ihracat konusunda devlet destekli teşviklerden yararlanabilirsiniz.

E-ihracatın Dezavantajları Nelerdir?
-Ürünler  300 kg geçemez.
-15 bin Euro üzeri ürün satışlarına izin verilmez.
-Aracı şirketler veya hazır satış sistemi sunmayan firmalar olmadığı için iade ve değişim işlemleriyle tamamen siz ilgilenirsiniz.
-Ödeme sistemlerinde ve banka transfer işlemleri başlangıçta ufak pürüzler çıkarabilir.
-Eğer uygun bir strateji belirlemezseniz tahmin ettiğinizden daha fazla hem maddi hem de manevi masraflarla karşılaşabilirsiniz.
-Tüm lojistik işlemlerle firmanız ilgilenmeli.
-Yabancı pazarlarda aynı yurt içinde olduğu gibi dili iyi kullanmalı ve hızlı yanıt vermelisiniz.
-E-ihracat Pazar alanları kolaylıkla ulaşılabilir olduğu için rekabet oldukça fazladır.

E-İhracat Nasıl Yapılır?
 İlk olarak dünyaca bilinen e-ticaret sitelerinde ya da kendi e-ticaret sitenizde dünya pazarına açılabilirsiniz. Bu iki yöntemde de atmanız gereken adımlar hemen hemen aynı olsa da bazı aşamaların zorluğu birbirinden farklılık gösterir. Aşamalar şu şekildedir;
1. Şirket Kurmak
İster kendi e-ticaret sitenizi kurun ister dünyaca bilinen e-ticaret sitelerinde satış yapmaya başlayın gelir kaydınızın olması için şirket kurmak zorundasınız. Kendi şirketinizi kurmadan e-ihracat hayatında ilerlemeniz mümkün değil. Sattığınız ve sergilediğiniz her ürünün faturalandırmasını eksiksik bir şekilde yapmanız gerekir.
2. Ürün Bulmak
E-ihracatta başarının anahtarı pazarlama olsa da ürün de en büyük etkenler arasındadır. Satmak istediğiniz ürünü en kaliteli ve en uygun yolla nasıl temin edeceğinizin stratejilerini geliştirmek zorundasınız.
3. Pazar Bulmak
Ürününüzü buldunuz sırada karar vermeniz gereken konu bu ürünü nerede satacağınız olmalı. Daha önce de belirttiğimiz gibi ya dünyaca bilinen e-ticaret sitelerinde ya da kendi e-ticaret sitenizde müşterilerinizle buluşacaksınız.
Eğer kendi e-ticaret sitenizde ürünlerinizi satışa sunacaksanız;
*Güvenilir ve eksiksiz çalışan bir e-ticaret altyapısı sunmalısınız.
*Hedef ülkenin pazarına yönelik ödeme yöntemi seçenekleri oluşturmalısınız.
*Ürünlerinizi kategori, beden, renk ve çeşit gibi ayrımlara dikkat ederek listelemelisiniz.
*İnsanlar ne istediklerini sitenizde kolayca bulabilmeli.
*Ürünlerin başlıkları ve listeleme içeriklerini SEO’ya uygun şekilde düzenlemelisiniz.
*Hedef ülkenin dilinin doğru ve anlaşılır şekilde kullanılması gerekir.
*Kişisel verilerin korunması en önemli önceliğiniz olmalı.
Amazon, e-bay gibi dünyaca bilinen e-ticaret sitelerinde ürünlerini satışa sunacaksanız;
*Şirket vergi numaranız ile e-ticaret pazar yerlerinde kendi mağazanızı oluşturmak.
*Ürün listelemelerinize oldukça özen göstermeniz gerekir.
*Aynı alanda benzer ürünler çok fazla olacağı için ürününüzü öne çıkaran başlıklar ve açıklamalar eklemelisiniz. ,
*Ürünün hitap ettiği coğrafya ve dile dikkat ederek oluşturulan mağazalar her zaman bir adım daha önde olacaktır.

4. Lojistik Altyapıyı Hazırlamak
E-ihracat yaparken en çok dikkat etmeniz gereken adımlardan biri de lojistik kısmı. Lojistik konusunda çok iyi hesaplama ve planlamalar yaparak hem sizin hem de müşterilerinizin mutlu olacağı bir yol bulmanız gerekir. Ürününüzü e-pazar yerlerinde satmaya karar verdiyseniz “Fulfillment” servisi sizin için avantajlı olabilir. Ederinden çok daha düşük ücretler ödeyerek ürünlerinizi hedef ülkede depolayabilir ve kargosunu yerinizden kalkmadan göndertebilirsiniz. Kendi e-ticaret sitenizden satış yapacaksanız hedef ülkenin kargo işlemlerine çok iyi hakim olmanız gerekir. Lokal kargo şirketleri ile entegre bir şekilde işlemleri yürütmek ve maliyetleri azaltmak için çok iyi araştırma yapmanız gerekir.
5. Pazarlama                                                                                                                                                                                                                                                
Sayılan ilk 4 maddeden bir aşamayı yapmassanız e-ihracat yapamazsınız ama ilk 4 maddeyi eksiksiz bir şekilde yapsanız bile pazarlama kısmında başarısız olursanız bütün emekleriniz boşa gidebilir. Bu yüzden mesainin büyük bir kısmı pazarlama konusu üzerinde özenle harcanması gerekir. E-ihracatta pazarlama kısmının oldukça zor olmasının sebebi hedef ülkenin tüketicisinin bir nevi yabancı konumda olması. Türkiye’de çalışan bir pazarlama stratejisi başka bir ülkede çalışmama olasılığı bir hayli yüksektir. Bu yüzden ilk olarak hedef ülkenin tüketim alışkanlıkları üzerine oldukça yoğun çalışmalar yapılmalı.

Erdemli Ticaret ve Sanayi Odası Kişisel Verilerin İşlenmesine İlişkin Aydınlatma Metnine buraya tıklayarak ulaşabilirsiniz. Devam etmeniz halinde, kabul etmiş olursunuz.

Tamam
Whatsapp ile İletişime Geç
İletişim Tercihi